Jak założyć skrzynkę pocztową we własnej domenie

Aby utworzyć skrzynkę pocztową zaloguj się do panelu Plesk. Dane logowania znajdziesz  w mailu zatytułowanym „Konto utworzone, instalacja WordPressa rozpoczęta".

Po zalogowaniu wybierz zakładkę „Poczta” z menu po lewej stronie.

Następnie zakładkę adres e-mail” i kliknij przycisk „Utwórz adres e-mail”.




Teraz odpowiednio:

  • wybierz zakładkę „Ogólny”
  • wprowadź adres, jaki chcesz utworzyć
  • wygeneruj hasło
  • kliknij przycisk “pokaż”, aby zobaczyć wygenerowane hasło
  • skopiuj wygenerowane hasło
  • kliknij przycisk „OK”

 

Teraz możesz zalogować się do aplikacji, za pomocą której sprawdzisz oraz wyślesz e-maile. 

Aby to zrobić, kliknij ikonkę listu. 

Możesz też przejść bezpośrednio do aplikacji dodając w pasku adresu przeglądarki przedrostek ”webmail.” przed nazwą domeny np. webmail.nazwadomeny.pl

Możesz też skorzystać z dowolnego klienta pocztowego na  komputer (np. Thunderbird, Outlook),  lub komórkę (np. Outlook, BlueMail) 

Aplikacje pocztowe po podaniu adresu e-mail powinny same wykryć prawidłową konfigurację.

Gdyby tak się nie stało sprawdź czy masz zaznaczoną opcję “Włącz automatyczne wykrywanie poczty” w ustawieniach poczty w Plesk. 


Aby utworzyć skrzynkę pocztową zaloguj się do panelu Plesk. Dane logowania znajdziesz  w mailu zatytułowanym „Konto utworzone, instalacja WordPressa rozpoczęta".

Po zalogowaniu wybierz zakładkę „Poczta” z menu po lewej stronie.

Następnie zakładkę adres e-mail” i kliknij przycisk „Utwórz adres e-mail”.

Teraz odpowiednio:

  • Wybierz zakładkę „Ogólny”.
  • Wprowadź adres, jaki chcesz utworzyć.
  • Wygeneruj hasło.
  • Kliknij przycisk “pokaż”, aby zobaczyć wygenerowane hasło.
  • Skopiuj wygenerowane hasło.
  • Kliknij przycisk „OK”.

Skrzynka utworzona, aczkolwiek to jednak nie wszystko. 

Aby zabezpieczyć Twojego maila przed podszywaniem się pod niego oraz poprawić dostarczalność maili, włączymy podpis DKIM.

W tym celu:

  1. Wybierz zakładkę „Ustawienia poczty”.
  2. Zaznacz opcję „Użyj systemu ochrony przed systemem DKIM by podpisać wychodzące wiadomości email”.
  3. Kliknij przycisk „OK”.

Teraz możesz zalogować się do aplikacji, za pomocą której sprawdzisz oraz wyślesz e-maile. 

Aby to zrobić, kliknij ikonkę listu. 

Możesz też przejść bezpośrednio do aplikacji dodając w pasku adresu przeglądarki przedrostek ”webmail.” przed nazwą domeny np. webmail.wpstacja.pl

Możesz też skorzystać z dowolnego klienta pocztowego np. Thunderbird lub Outlook.

Programy te po podaniu adresu e-mail powinny same wykryć prawidłową konfigurację.

Gdyby tak się nie stało sprawdź czy masz zaznaczoną opcję “Włącz automatyczne wykrywanie poczty” w ustawieniach poczty Plesk. 

  • 11 klientów oceniło tę informację jako przydatną
Czy ta informacja była pomocna?